Апартаменти та їдальні для птахів. Див. ФОТОГАЛЕРЕЮ

Настала осінь і не за порогом зима з суворими морозами. Тому наші малюки вирішили долучитися до акції «Годівничка для зимуючих птахів» і зробити зручні апартаменти та їдальні для птахів аби розвісити на їх на території садочка.

Акція проходила В І-ІІ тиждень листопада. Але долучитися до неї ніколи не пізно.

Наші вихованці разом із батьками зробили будиночки і годівнички для птахів і, скоро у нас буде «новосілля».

Птахи в нашому садочку – завжди бажані гості і їм треба так само пережити зиму в теплі та мати їжу, як і людям. Діти, допомагаючи знайти птахам свій будинок, знають, що зробили корисну справу, стали важливим не тільки для мами з татом, але і для когось ще. Див. ФОТОГАЛЕРЕЮ


ПРИРОДООХОРОННА АКЦІЯ "ГОДІВНИЧКА ДЛЯ ЗИМУЮЧИХ ПТАХІВ"

Запрошуємо батьків наших  вихованців взяти участь в акції "ГОДІВНИЧКА ДЛЯ ЗИМУЮЧИХ ПТАХІВ". Дайте діткам можливість насолодитися спільною працею з Вами, відчути гордість за результат і бути щасливими від того, що можливо Ваша годівничка врятує взимку життя не одній пташці. Годівнички будуть розміщенні на території нашого садочка. 


Наслідки булінгу


Стоп булінг!


Творчість на свіжому повітрі .

У вашого малюка виникло бажання створити новий художній твір, а ви сердитесь, бо знову потрібно буде мити килим і прати забарвлену сорочку? Є спосіб цього уникнути! Упакуйте усе необхідне для творчості в рюкзак і виходите на вулицю. Малювання, розмальовування і ліплення з не обов'язково повинні робитися в квартирі. У будь-яку пору року ви можете зайнятися творчістю на свіжому повітрі під відкритим небом. Фарби - дуже улюблені малюками, можна використовувати не тільки для малювання пензликом на папері. Дозвольте дитині занурити пальчики в фарбу і створювати фантастичні візерунки на тротуарі. Безпечна, нетоксична фарба на водній основі легко змивається дощем, тому проблем не буде. Можна назбирати листя, розмалювати їх в різні кольори, а потім приклеїти на аркуш паперу, створюючи унікальну композицію.


Дітям дуже подобається малювати на плівці гушевими фарбами, на прикріплених на совбурах дерев аркушах паперу або шпалер.

Див.Фотогалерею.Колективна робота Дітей групи № 5 Картина на плівці "Осінь така мила".


Крейда - напевно, більшість з вас коли-небудь грали в класики. Досить намалювати на асфальті відповідні квадратики, і розвага готова. Але крейду можна також використовувати і в інших цілях. На додаток до малювання квітів і сонця ви можете, наприклад, грати в каламбури - дитина малює якийсь предмет, а ви повинні вгадати, що це таке. Потім ви малюєте, наприклад, слона і нехай малюк вгадає, яку тварину ви намалювали. Навіть якщо у вас немає художніх навичок, вам буде весело разом. Ви також можете організувати міні похід. Намалюйте крейдою стрілки і сховайтеся за деревом або в кущах. Дитина буде знаходити вас за підказкою. При покупці крейди зверніть, будь ласка, увагу на те, що в продажу є спеціальна крейда для дітей і алергіків зі зниженим виділенням пилу.

Пластилін - вам не потрібно сидіти обов'язково за столом, займаючись ліпленням. Ви так само можете сидіти на галявині або на лавці в парку. Пластилінові чоловічки з руками з паличок і ногами з каштанів будуть для маленького скульптора ще більш цікаві. Вибір пластиліну різних видів і кольорів дуже великий. Однак, звичайно ж, варто звертати увагу його не токсичність і безпеку для дитини. Пісок - пісочниця є незамінним елементом кожного ігрового майданчика. Будівництвом замків і виготовленням пасочек, напевно, займається кожна дитина. Щоб було ще цікавіше, можна створювати образи з піску, малюючи паличкою на вирівняній поверхні.

Будь-які художні розваги, будь то крейда, кольорові олівці чи фарби, розвивають чутливість і уяву дитини. Утримання в маленьких пальчиках крейди або пензлика допомагає розвитку дрібної моторики і є ключем до навчання письму в подальшому. Хороший пенал для олівців, крейди, фломастерів або пензликів, в якому дитина буде зберігати всі свої «скарби», додатково буде мотивувати до творчої діяльності. Дозвольте дітям проявити фантазію в створенні своїх маленьких шедеврів . Усміхнене личко і рум'янець на щічках повинні бути для нас достатньою винагородою за зусилля, спрямовані на організацію заходів творчості на свіжому повітрі.

Хочете виховати свою дитину творчою – вкладайте в неї якомога більше часу.


Свято осені в дитячому садку, — це завжди феєрична, сповнена яскравих барв і дивовижних персонажів казка.

17 і 18 вересня в нашому садочку пройшли осінні свята. Діти залюбки пограли і потанцювали з господарем городу Гарбузом, Огірочки і Помідори позмагалися між собою в естафеті, Господиню привітали піснями і віршами про осінь, відгадали загадки від Капусти, "зібрали щедрий урожай на городі" та "зварили картоплю". Фрагменти розваги див. в фотогалереї.


Прогулянки на свіжому повітрі – одне з головних задоволень в житті малюка, важлива умова для здоров’я дітей.

Під час адаптивного карантину діти в дошкільному закладі якомога більше часу перебувають на свіжому повітрі.

Прогулянки на свіжому повітрі – одне з головних задоволень в житті малюка, важлива умова для здоров’я дітей. Перебування дітей на свіжому повітрі має велике значення для фізичного розвитку дошкільника. Прогулянка є першим і найбільш доступним засобом загартовування дитячого організму. Вона сприяє підвищенню його витривалості і стійкості до несприятливих впливів зовнішнього середовища , особливо до простудних захворювань. На прогулянці діти грають, багато рухаються. Рухи підсилюють обмін речовин, кровообіг, газообмін, покращують апетит. Діти навчаються долати різні перешкоди, стають більш рухливими, спритними, сміливими, витривалими. У них виробляються рухові вміння та навички, зміцнюється м’язова система, підвищується життєвий тонус. Прогулянка сприяє розумовому розвитку, так як діти отримують багато нових вражень і знань про навколишній світ.

Погода восени буває дуже мінлива. Зранку прохолода, вдень гріє по літньому тепле сонечко. Прохання до Вас, шановні батьки, одягайте дітей по погоді , давайте змінний одяг, щоб вихователі могли переодягнути діток залежно від погодних умов і провести якомога більше часу на свіжому повітрі. 


Протиепідемічні заходи в ДНЗ 38


Адаптивний карантин продовжено до 01 листопада 2020 року


Відеопривітання для наших випускників. Див. за посиланням/


Правила перебування дітей в дошкільному закладі під час карантину 1.Ознайомитися батькам з листом МОН від 22.05.2020р. та тимчасовими рекомендаціями щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби. 2. Батьки зобов’язуються: - Приводити дитину без ознак хвороби. 3. Дотримуватись режиму дня, встановленого адміністрацією ДНЗ: - Ранковий прийом здійснюється на території дошкільного закладу за межами його будівлі ( за несприятливих погодних умов - на вході до приміщення), враховуючи дистанцію 1,5 - 2 м між іншими батьками з 8.00-8.30; - Повернення додому дітей здійснюється з території ДНЗ( майданчика) з 16.30. 4. В разі потреби негайно відповідати на дзвінки працівників ДНЗ. 5. В групах буде обмежена кількість дітей , виходячи з можливостей забезпечення належних протиепідемічних умов та контролю над їх дотриманням. 6. Батьки зобов’язані заходити на територію закладу у захисній масці або респіраторі. 7.Забороняється приносити дітям до дошкільного закладу особисті іграшки, печиво, цукерки.


Як говорити з дітьми про коронавірус.

  • Шановні батьки! МОН та ЮНІСЕФ Україна пропонують  серію коротких мультфільмів про правила особистої гігієни, зокрема про миття рук, умивання тощо: bit.ly/36gJjbi.
  • Поради для батьків  “Як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку”: uni.cf/2ynpXF4.
  • Як говорити з дітьми про коронавірус  uni.cf/2TE3JWT,


Город на підвіконні. Дослідницька діяльність в природі. Вихователь Кіхтенко Т.О. Гр.№ 6 Див. за запосиланням https://photos.app.goo.gl/JwRv...


Відеозаняття для дітей гр.№ 6 "Вишиванка для Іванка" Вихователь Кіхтенко Т.О. Див. за посиланням


Відеозаняття для дітей гр. № 2 (І молодша група) до Дня вишиванки "Узори калини з пластиліну на вишиванці". Вихователь Тимошніченко Н.Л. Див за посиланням.


Психологічна консультація вихователя Коренюк Н.Ю."Дитячі істерики" https://www.facebook.com/groups/278556819975370/permalink/283549689476083/

Батьківство - це чудово! Але не тоді, коли Ваше маленьке янголятко перетворюється на чортика і влаштовує вам "концерти"! З дитячими істериками знайомі всі батьки! Чому виникають істерики і що з ними робити? Вихователь Коренюк Н. Ю. підготувала психологічну консультацію (міні-тренінг) для Вас, шановні батьки, на тему: "Дитячі істерики"  Відео за посиланням 


https://www.facebook.com/group... 


Діти нашого садочка вітають усіх з Днем вишиванки і нагадують світу про красу української культури. https://www.facebook.com/10001...


Парад капелюшків. Див.Фотогалерею

Капелюшки різні у нас на гостині, пасують дорослим, пасують дитині. Свято капелюшків ми відкриваємо, готувалися дружно-усіх закликаємо.


Оздоровлення дітей у дошкільному закладі влітку.

Краса природи, тепла погода, чисте й свіже повітря, збагачена вітамінами їжа - усе це якнайкраще впливає на дитячий організм. Тому саме влітку максимум зусиль колектив дошкільного навчального закладу спрямовує на оздоровчу роботу з дітьми, і яка, безперечно, має здійснюватися під пильним наглядом.

За останні роки, як свідчить статистика, загальний стан здоров'ядітей погіршився: збільшилася кількість дітей дошкільного віку з хронічними захворюваннями, хворобами дихальної, ендокринної систем, опорно-рухового апарату, органів травлення. Тому питання організації оздоровчої роботи з дітьми в дошкільному навчальному закладі дуже актуальне.

Улітку роботу з дітьми в дошкільному навчальному закладі прийнято називати оздоровчою. Цим визначають її основну мету і завдання. Успіх оздоровчої роботи визначається перш за все тим, наскільки своєчасно і професійно підготувався до неї колектив дошкільного навчального закладу Організовуючи оздоровчу роботу, слід консолідувати дії педагогічних та медичних працівників задля досягнення єдиної мети - зміцнення здоров'я дітей.

Під час організації оздоровчо-виховноі роботи з дітьми педагогічні працівники та медичний персонал нашого дошкільного навчального закладу дотримуються трьох принципів, а саме:

  • комплексність оздоровчо-виховних заходів;
  • системність і послідовність в оздоровленні дітей протягом визначеного періоду;
  • наступність у роботі медичних та педагогічних працівників щодо оздоровлення дітей і контролю за станом їхнього здоров'я.

Важливою складовою цього процесу також є просвітницька робота з батьками, оскільки вони мають знати основні режимні моменти, до яких дитина звикла під час відвідування дошкільного навчального закладу, і дотримуватися їх удома. Під час підготовки до оздоровчого періоду з'ясовуємо, хто з вихованців проведе все літо чи його частину разом зі своїми батьками і не буде тимчасово відвідувати дошкільний навчальний заклад. Батькам таких дітей надаємо консультацію щодо способів загартування дошкільника протягом оздоровчого періоду.

Зміни в режимі дня дошкідьників у оздоровчий період

Літнє оздоровлення передбачає внесення змін до режиму дня дітей, оскільки необхідно:

  • забезпечити максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;
  • скоригувати тривалість сну та інших видів відпочинку відповідно до віку дітей;
  • створити умови для достатньої рухової активності дітей.

Особливу увагу протягом дня в оздоровчий період приділяємо виконанню комплексу фізкультурно-оздоровчих заходів. Для оптимізації рухової активності дітей в оздоровчий період, окрім занять з фізкультури, застосовуємо й такі форми роботи:

  • рухливі ігри (малої, середньої та великої рухливості, сюжетні, безсюжетні, зокрема змагального та естафетного типу ігри з елементами спортивних вправ, атракціони, забави тощо);
  • фізичні вправи на прогулянках;
  • фізкультурні свята (раз на квартал) і розваги (1-2 рази на місяць);
  • самостійна рухова діяльніс
  • 3 дні (раз на місяць) та тиждень (раз на літо) здоров'я;
  • індивідуальна робота з фізичного виховання, яку за можливістю також бажано проводити на свіжому повітрі.

Варто зауважити, що влітку у дітей підвищується потреба в питті. Для пиття постійно готуємо свіжу кип'ячену воду. На кожну прогулянку помічники вихователя виносять чайники з водою і чашки за потреби.

Способи загартування як складові системи оздоровчої роботи з дітьми

Оздоровчий період особливо сприятливий для впровадження нових лікувально-профілактичних заходів. Утім до використання в дошкільному навчальному закладі різних способів і засобів загартування варто підходити диференційовано та індивідуально, звертаючи увагу на стан здоров'я кожної дитини, ії психічні та фізичні особливості.

Під час оздоровчого періоду активно практикуємо ходіння «Доріжкою здоров'я», водні процедури, прогулянки по території дошкільного навчального закладу. Також у всіх групах улітку проводимо повітряні й сонячні ванни.


Ми всі разом


Заняття вихователя гр. № 2 Коренюк Н.Ю. з донечкою Анею "Сім"я акул".

Дивитися фотогалерею. та відео за посиланням 

https://www.facebook.com/group...


Заняття з донечкою "Сім"я акул"

- Перегляд мульфільму "Акуленя", розмова про персонажів.

- Розмальовування персонажів мультфільму; розмова про нашу сім"ю; згадати імена наших рідних.

- Створити "театр" та програти ситуацію.

Ще раніше донечці дуже подобався цей мультик, але англійською. Є варіант російською. Я адаптувала його українською.

"Театр" малечі дуже подобається. І тепер ця пісенька - фаворит.



27.04 Опрацювання тем онлайн " Птахи України" та "Пригоди лісових звірят". Група № 5 Вихователь Наталуха Н.М. Див. Фотогалерею.

27.04 Діти групи №5 обговорювали теми: " Птахи України" та "Пригоди лісових звірят".Ось що дітки намалювали після перегляду.


Коли конвалії бувають різнокольорові. Див. Фотогалерею.

Експериментальна діяльність дошкільників. 


Найцінніший подарунок для матусі - виготовлений її дитиною . Див.Фотогалерею.

Найцінніший подарунок для матусі - виготовлений її дитиною . Діти групи № 3 після проведеного заняття онлай вихователькою Шворінь Л.В. зробили неймовірні подарунки для мам - кошики з квітами і з гордістю вручили своїм матусям . 


Віртуальна виставка старших дошкільників до Дня Землі. Див.Фотогарелею

З великою любовью і бажанням зберегти нашу планету гарною,квітучою діти групи № 4   виконали свої роботи. 

З дозволу батьків ділимося на нашому сайті справжніми творами мистецтва наших діток.  Сподіваємося що покоління теперішніх дошкільнят буде  по справжньому берегти, любити і піклуватися про нашу планету.


Чим зайняти дитину під час довготривалого карантину. Сенсорні коробки для дошкільників. Див фотогалерею.

Сенсорні коробки для дошкільників. Див. Фотогалерею.


Що може бути краще ніж готуватися до свята разом. Див.Фотогалерею

Великдень-довгоочікуване свято. Вихователь Джоболда О.М. разом з донечкою запропонувала батькам створити разом з дітьми святкову прикрасу – пасхальне дерево. Для виготовлення писанок підійде звичайне солоне тісто, фарби підійдуть любі, які є дома. Дати писанкам висохнути, прив’язати стрічки, і можна прикрашати дерево.

Результати потішили всіх: і малюків і їх родини. Що може бути краще ніж готуватися до свята разом. Див.Фотогалерею


Як розважити дитину під час карантину

Сьогодні, коли школи та дитячі садки закриті на карантин, діти змушені цілими днями залишатися вдома. У житті дитини важливу роль відіграє взаємодія з однолітками - школа, ігри у дворі, дні народження друзів тощо. Але під час карантину батьки повинні тримати їх в ізоляції - заради їх же здоров'я. Як же розважити дитину в ситуації, коли ви не можете допомогти їй гуляти на вулиці і спілкуватися з друзями?

Дитячі психологи і батьки розповіли про те, як пояснити дітям необхідність залишатися вдома і як розважити їх, поки вони знаходяться на карантині.

Перш за все, вам необхідно переконати дитину в тому, що поруч з нею завжди буде хтось, хто подбає про неї і знайде їй цікаве заняття.

Як говорити з дітьми про коронавірус: поради дитячих психологів

Психологи радять говорити з дитиною про коронавірус тільки в тому випадку, якщо дитина сама про це запитує. В іншому випадку вона все одно не буде вас слухати. Для маленьких дітей хвороба є абстрактним поняттям, а необхідність ізоляції засмучує їх найбільше.

Якщо ви змушені звернутися до медичного закладу, акцентуйте увагу дитини на те, що дорослі тут для того, щоб її захистити. Скажіть дитині, що ви теж знаєте, як захистити себе.

Придумайте веселий спосіб навчити дитину правильних звичок, щоб дати їй відчуття контролю. Наприклад, ви можете перетворити миття рук на гру. Скажіть їй: «Навколо віруси, тому нам потрібно бути обережними. Нам потрібно вимити руки, а потім я розповім тобі, як ще ми зможемо перехитрити віруси».

Дотримуйтесь графіка

Психологи стверджують, що під час карантину важливо підтримувати звичайний розпорядок дня дитини. У вас може виникнути велика спокуса оголосити карантин додатковими канікулами і цілий день сидіти перед екраном телевізора. Однак різка зміна графіка також може викликати у дитини стрес.

Корисно буде написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

Підтримуйте контакт з друзями і близькими

Для дитини важливо підтримувати контакт з друзями - це знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими і родичами, яких ви не можете відвідати особисто, але хвилюєтесь про їхнє здоров'я.

Використовуйте Skype або інші відеочати. Навчіть своїх родичів користуватися ними, якщо вони не вміють. Спілкуйтеся з друзями та родичами в месенджерах і соцмережах.

Влаштуйте танцювальну вечірку

Якщо карантин не дозволяє вам гуляти з дитиною на свіжому повітрі, влаштуйте для дитини танцювальну вечірку вдома. Все, що вам потрібно, - знайти в Інтернеті відповідну музику.

Дитині також сподобається, якщо ви запропонуєте їй разом зробити декорації до вечірки. Ви можете зробити банери або плакати. Також вам можуть стати в пригоді новорічні гірлянди - вони створять вам святкову атмосферу.

Під час карантину використовуйте електронні пристрої з розумом

Батьки дотримуються різних думок з приводу того, чи можна дитині проводити час на карантині за екранами комп'ютерів, планшетів або телевізорів. Одні дозволяють дитині необмежено використовувати електронні пристрої, щоб розважити її, інші строго обмежують використання гаджетів.

Забороняти дитині користуватися гаджетами не варто, але необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй підійдуть навчальні програми та канали на Youtube. Розважальні відео повинні відповідати віку дитини.

Залучайте дитину до роботи по дому

Дитячі психологи стверджують, що діти старші трьох років отримують користь від того, що допомагають батькам по дому. Чим молодша дитина, тим більше їй подобається допомагати батькам в різних домашніх справах. Вони допомагають прати, прибирати, накривати на стіл тощо.

Робіть з дитиною поробки

Різноманітні поробки - хороший спосіб розважити дитину і дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Багато батьків стверджують, що це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Для цих цілей добре підходить різнобарвний обгортковий папір: діти роблять з нього колажі, сукні для ляльок і навіть стіни для фортець. Навіть коли весь папір використаний, діти використовують залишки картонних втулок як мечі, влаштовуючи битви.

Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати для виробів та ігор практично все, що буде під рукою. Тому під час карантину не варто давати їм для ігор туалетний папір і паперові рушники.

Грайте в улюблені іграшки дитини

Як правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою вона може гратися годинами. У когось це настільні ігри, у когось - конструктори Лего. Діти люблять створювати різні об'єкти з деталей конструктора або просто сортувати деталі за кольором. Щоб мотивувати дитину, ви можете дати їй завдання. Наприклад, ви можете запитати її: «Наскільки високу вежу ти можеш побудувати?»


50 обов'язкових завдань для дошкільника на період карантину

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ятдесят розвивальних завдань та розмальовок для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.

Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.

Який малюнок наступний. Цей комплект завдань є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.

Вивчаємо місяці й пори року. Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.

Читаємо по складах: завдання. У цьому комплекті завдань застосовується комплексний підхід до навчання читання, адже завдання ілюструє слово, що поділено на склади. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.

Тренуємо логіку: «Житла тварин». Це завдання призначене для маленьких дітей. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тренуємо пам’ять. Цей комплект завдань стане одним із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.

Знайди пару (розвиваємо логіку). Цей комплект завдань покликане сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення дитини, а також її уваги та пам’яті. У завданні надано десять малюнків із зображенням різних предметів, розташованих у два стовпчики, але безсистемно. Дитині необхідно з’єднати їх таким чином, аби утворилося п’ять пар.

Домалюй відсутні частини малюнка. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.

Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт». Це завдання дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення та збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик). Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.

Навчальна розмальовка «У пошуках цифр». Це завдання допоможе дитині вивчити цифри від 0 до 9-ти в цікавій і творчій формі. Для цього їй пропонується малюнок, на якому «заховалися» цифри, при цьому кожна цифра слугує елементом зображення.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки. Дитині необхідно уважно проаналізувати властивості та належність намальованих предметів до певної категорії та вибрати серед них ті, що мають щось спільне або іншим чином пов’язані між собою, пояснивши при цьому хід власних думок.

Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.

Навчальна розмальовка: цифри. Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри. Оскільки кожне завдання має форму розмальовки, у якій цифри слугують важливим елементом зображення, дитина сприйматиме навчання як приємне заняття.

Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Це завдання – чудова можливість навчитися ставити перед собою цілі та досягати їх.

«Пара без пари»: тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять. У ньому даються 20 однакових фігур з різним орнаментом. Виконуючи завдання, дитина краще запам’ятає таку геометричну фігуру, як коло, та познайомиться з різними формами, зможе покращити дрібну моторику й зорово-моторну координацію.

«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Це завдання дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.

Графомоторні навички: тварини. Цей комплект завдань створено з метою комплексного розвитку дитини, адже його виконання дозволяє набувати й тренувати графомоторні навички, зорово-рухову координацію та розвивати різні функції уваги.

Скопіюй фігури. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути зорово-моторну координацію, просторове мислення та дрібну моторику. Воно містить шість фігур-зразків (на 6 точок кожна). Дитині пропонується відтворити ці фігури за опорними точками.

З’єднуємо половинки фруктів та ягід. Цей комплект завдань допоможе дитині збагатити свої знання про фрукти та ягоди, розширити кругозір та збільшити словниковий запас. До того ж виконання завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, а також тренуватиме дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Цей комплект завдань дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.

Сортуємо за категоріями «зима» і «літо». Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо».

Знайди риму (українська мова). Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими.

Учимось рахувати до десяти: розмальовка. Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.

Рахуємо яблука й тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати довільну увагу, навички рахування до десяти й уміння писати відповідні цифри й числа, а також дрібну моторику, зорово-моторну координацію й допоможе повторити основні кольори.

Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти. Це миле й симпатичне завдання допоможе дитині в приємних умовах навчитись рахувати до десяти та писати цифри. Дитина повторюватиме та закріплюватиме бажану математичну навичку, тренуючи при цьому дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. Завдання пропонує розглянути різні малюнки тварин і предметів, сказати, хто або що зображено на кожному з них, і написати початкову літеру кожного слова.

Малюємо за українським алфавітом. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.

Невгамовні чоловічки: тренуємо увагу. Це завдання допоможе дитині розвинути навички порівняння, навчитись аналізувати групи зображень та виокремлювати серед них однакові. Виконуючи його, дитина розвиватиме просторове мислення й довільну увагу.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань сприяє розвитку логічного мислення та здатності дитини робити узагальнення. За його допомогою батьки можуть познайомити дитину з таким поняттям, як «аналогія», адже, виконуючи кожне завдання, саме за аналогією дитина вчитиметься робити потрібні висновки, основою для яких слугуватиме схожість предметів за певною ознакою.

Розмальовка «Барвиста закономірність». Це завдання сприятиме розвитку логічного та просторового мислення, а також уваги та дрібної моторики дитини. У завданні пропонуються вісім рядків із квітами, які треба розмалювати, але зробити це треба за певним алгоритмом.

Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки (В, Г, З, М, С, П), усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Також дитина потренує зорове та слухове сприйняття, дрібну моторику та уважність.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. У якості додаткового завдання можна запропонувати дитині назвати відсутні літери.

Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання, й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості.

Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Це завдання створено для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.

Розвиваємо увагу, шукаючи фруктовий код. Це завдання допоможе дитині навчитися зосереджувати свою увагу на потрібному об’єкті. Дитині необхідно знайти та обвести у рядках зазначену послідовність фруктів. У процесі виконання завдання у дитини формуватиметься стабільна, сконцентрована і стійка увага, розвиватиметься логічне та просторове мислення.

Орієнтуємось у просторі. Цей комплект завдань допоможе дитині краще орієнтуватись у просторі, визначати місце та положення об’єктів, сприятиме розвитку творчих здібностей. Під час виконання завдання дитина зможе поринути у світ дитячої фантазії, придумати історію про те, що зображено.

Зима: знайди відмінності та розмалюй. Це завдання-розмальовка допоможе дитині розширити уявлення про зиму та розвинути навички порівняння. Воно містить два малюнки на зимову тематику, що, на перший погляд, нічим не відрізняються. Насправді ж малюнки мають 10 відмінностей, які потрібно відшукати та розмалювати.

Уважний пастух. Рахуємо та порівнюємо. Завдання допоможе дитині опанувати рахунок до 10, формувати навички порівняльного аналізу, розвивати увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути та порівняти два схожих малюнки.

Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями кожного місяця, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.

Веселе сортування для дітей. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину сортування та категоризації, а також розширити її кругозір і збагатити словниковий запас. Кожне завдання пропонує дитині певні категорії, відповідно до яких вона повинна розкласти надані малюнки предметів або живих істот.

Вчимось визначати погоду. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати елементарні уявлення про природні явища та сезонні зміни в природі. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься помічати особливості природних явищ, орієнтуватися у порах року, їх прикметах, характерних ознаках

Розумний акваріум. Розвиваємо логіку. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати гнучкість, логічність мислення, винахідливість і терпіння. Дитині пропонується домалювати мешканців акваріума в порожніх комірках, відповідно до зазначеного напрямку та кольору.

Прибираємо галявину, сортуємо сміття. Це завдання допоможе дитині зрозуміти основи екологічного природокористування, усвідомити важливість дотримання правил природоохоронної поведінки. Дитині пропонується допомогти прибрати сміття на лісовій галявині.

Вивчаємо фразеологізми: порівняння в малюнках. Пропоноване завдання допоможе дитині навчитися вживати фразеологізми, збагатити словниковий запас. Дитині пропонується дописати словосполучення й з’єднати їх із відповідними малюнками.

Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті.

Шукаємо предмет без пари: ялинки. Такий комплект завдань допоможе дитині розвинути логічне мислення, увагу й кмітливість, творчі здібності. Дитині пропонується знайти й обвести малюнок, у якого немає пари. Пару для знайденого предмета можна домалювати.

Написання цифр від «1» до «10». Цей комплект завдань - перший крок до вивчення написання цифр від одного до десяти та рахунку. Завдання також сприяють здобуттю дитиною навичок дрібної моторики.

Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел. Роздрукуйте завдання і попросіть дитину прокласти шлях лабіринтом цифр. Від кожної цифри до наступної є тільки один правильний напрямок, що необхідно позначити, намалювавши стрілки або замалювавши всі квадратики у порядку від одного до десяти або від одного до двадцяти.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

https://osvita.ua/school/63379/


Чотири ідеї для проведення корисного дозвілля з дітьми під час карантину.


Три тижні вдома – справжнє випробування для батьків. У кожній дитячій
віковій категорії свої потреби, що особливо складно, коли в будинку
більше однієї дитини. Крім того, що з дітьми потрібно бути вдома
практично цілодобово, важливо подбати про їхнє дозвілля і розвиток в
домашніх умовах.
Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком і уподобаннями дитини. Лото, карти, пазли, мозаїки – будуть цікаві для дітей будь-якого віку. Запропонуйте різні види конструкторів: магнітний, деревяний, "ЛЕГО".

Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.

Хатні справи. Долучайте дітей до домашньої роботи – їм цікаво, а для вас неабияка допомога. Можна разом помити посуд, приготувати смачну страву або полити вазони. А ще можете разом з дитиною посадити якусь рослину в горщик та стежити за її ростом.

Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.

ГОЛОВНЕ !!!!! Батькам треба пояснити дітям різницю між канікулами і карантином.


Памятка при коронавірусі.

Найперше не панікуйте!

Якщо ви не поверталися з-за кордону в останні тижні і не були у контакті з людиною, у якої діагностований коронавірус, скоріш за все, у вас звичайне ГРВІ.

Загальні рекомендації з профілактики прості: частіше мийте руки або обробляйте їх дезінфікуючими засобами; під час кашлю та чхання прикривайте рот і ніс паперовою хустинкою; уникайте тісного контакту з усіма, хто має гарячку та кашель; не споживайте сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.

Які симптоми повинні вас насторожити?

Температура вище 38 градусів, сильний кашель, задишка, інші проблеми з диханням. Нежиті при коронавірусі зазвичай немає, але ніс може бути закладений.

За наявності цих симптомів вам не потрібно самостійно вирушати в приймальне відділення лікарні, до сімейного лікаря, та і взагалі виходити на вулицю.

Потрібно зателефонувати сімейному лікарю, а якщо не вдалося додзвонитися, то телефонуйте на «гарячу лінію» за номером 103. Там дадуть відповідь на усі питання що стосуються профілактики, симптоматики коронавірусу.

Якщо ви знаходитеся на домашньому карантині, бажано, щоб вам була виділена окрема кімната, яку ви можете покидати тільки для відвідування туалету або душа. При цьому потрібно надівати маску, яку потім складати в пакет і викидати.

Якщо є змога, бажано виділити людині в ізоляції окремий туалет. Двічі на день необхідно протирати поверхні в кімнаті дезінфікуючим розчином.

Приносити їжу та інші предмети повинен член сім'ї, у якого немає хронічних захворювань, при цьому надівати маску і рукавички. Якщо людина, яка знаходиться на карантині, живе одна, вона може замовляти продукти і готову їжу з доставкою, але пакети з їжею посильному необхідно лишати перед дверима.

Усі члени сім'ї повинні частіше мити руки. Маску здоровим людям носити не обов'язково - вона погано допомагає від зараження. До того ж, при тривалому використанні вона стає вологою і в ній накопичуються віруси. А ось маска на людині з вірусом може вберегти від захворювання інших.


Карантин з 12 березня 2020 року по 03 квітня 2020 року !!!

Відповідно наказу департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради № 180 від 12.03.2020 р. Про заходи  щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 керівникам закладів освіти на період з 12 березня 2020 року до 03 квітня 2020 року заборонити відвідування закладів освіти її здобувачами


Телефон безкоштовної гарячої лінії.0-800-309-110 ГО "Донбас СOС"

Надання безкоштовних консультаційних послуг інформаційного і правового характеру для громадян постраждалих від збройної агресії Російської Федерації та тимчасової окупації окремих територій держави.


Проведення святкових ранків до Свята 8 березня.

Група №3 - 03.03.2020 р. о 09.30
Група №4 - 04.03.2020 р. о 09.30

Група №6 - 05.03.2020 р. о 09.30
Група №5 - 05.03.2020 р. о 10.30


Вітаємо переможців.

Вітаємо переможців виставки-конкурсу "Осінній вернісаж" - 2019

З 15 по 21 жовтня проходила виставка-конкурс  "Осінній вернісаж" - 2019 на якій, було представлено більше 70 композицій, поробок, колажів зроблених руками діток і батьків. Найбільше голосів гості виставки віддали за композиції "Щедрий їжачок" (Виноград Ліза та її мама Оксана Євгенівна, група № 6),  "На бабусиному подвірї" (Пасічник Кіріл з мамою Анною Андріївною, група № 5), "Вінок лісової мавки"" (Марцинівська Оксана з мамою Тетяною Олексіївною, група №3), "Осінній віночок" (Митько Дамир з мамою Вікторією Миколаївною, група № 6).

ДЯКУЄМО ВСІМ УЧАСНИКАМ НАШОГО ОСІННЬОГО ВЕРНІСАЖУ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Запрошення на виставку - конкурс "Осінній вернісаж"

Шановні батьки і гості садочка. 

Запрошуємо на виставку - конкурс " Осінній вернісаж".

Виставка діє з 15 жовтня по  21 жовтня 2019 р.

Територія  дошкільного закладу


Запрошення на осінні свята.

Шановні батьки! Запрошуємо на осінні свята.

17.10. група № 6 (4 - й рік життя)

25.10.група № 4 (6 - й рік життя)

29.10. група № 3 (5 - й рік життя)

31.10.група № 5 (5 - й рік життя)

Дійства відбудуться о 09.30.в музичній залі дошкільного закладу


Абетка для батьків «Навчаємо дитину правил безпеки»

Адресу будинку, в якому проживаєте, та номери телефону мами й тата вивчіть зі своєю дитиною з раннього віку.

Будьте терплячі, навчайте дитину! Вона має бачити у Вас уважного та товариського вчителя.

Вірогідність травматизму дитини в побуті знизиться, якщо не пошкодувати часу й показати їй, як правильно виконувати домашні справи.

Гидкий, брудний одяг – заним іноді дитина приховує забиття живота або навіть пошкодження внутрішніх органів. Інколи дитина, щоб уникнути покарання, приховують факт травми, що з нею трапилась. Тому, перш ніж покарати дитину за брудний одяг, дізнайтеся, що з нею трапилось.

Дозований досвід – це виховний прийом, коли дитині дають змогу переконатися, що водою та праскою можна обпектися, голкою – вколотися тощо. Це дасть змогу дитині уникнути багатьох помилок.

Елементарні правила безпеки дадуть змогу дитині уникнути складних ситуацій. Пам’ятайте, що заборони необхідно обґрунтовувати.

Живі домашні істоти можуть нанести травму дитині. Тож навчайте дітей бережно та дбайливо доглядати за ними, уникати небезпечних дій.

Захищайте своїх дітей, поки вони не подорослішають та не зможуть захищати себе самостійно.

Іграшки та особисті речі дитина має тримати в порядку; привчайте дитину прибирати своє робоче місце – не лише для чистоти, а й для безпеки.

Кислоту, лаки, розчинники та іншу побутову хімію не слід тримати в посуді від напоїв, їх потрібно зберігати подалі від дітей.

Ліки, навіть вітаміни, можуть бути небезпечними для дітей. Тож дозуйте їх вживання дитиною, дотримуючись інструкцій та рекомендацій лікаря.

Мультфільми та дитячі телепередачі є джерелом для поглиблення знань дітей щодо правил безпечної поведінки. Обговорюйте з дітьми ситуації, у які потрапляють телевізійні герої, і спонукайте робити висновки.

Не захоплюйтеся наведенням дитині прикладів небезпечних ситуацій, що трапилися з її друзями чи іншими дітьми. Це може викликати у дитини страхи.

Особливо важливо навчати дитину безпечної поведінки на власному прикладі. Діти копіюють Вашу поведінку – не забувайте про це.

Програми з безпеки життєдіяльності для дорослих не рекомендовано дивитися дітям, тому що вони подекуди містять кримінальну статистику, що шкодить психіці дитини.

Ріжучі та колючі предмети зберігайте в спеціально відведеному місці та навчайте дітей користуватися деякими з них у вашій присутності.

Сірники та запальнички – не іграшки для дітей. Тож не лишайте їх у доступних для дітей місцях.

Телефони екстрених служб дитина має знати напам’ять. Запишіть їх та розмістіть біля телефонного апарата.

Упевніться, коли виходите з дому ненадовго, що ваша дитина зайнята цікавою грою і не буде шукати собі інше заняття, що може бути небезпечним.

Факти, коли діти випадають з вікон та балконів, переконують, що вікна мають бути надійно зачинені, коли в кімнаті граються діти.

Холодна вода – ваш надійний помічник у випадку, якщо дитина забилася, обпеклася або порізалася.

Цінуйте у своїй дитині впевненість та самостійність.

Часто надмірна опіка не дає дітям змоги орієнтуватись у правильності прийнятого рішення в певній ситуації.

Широко використовувати електроприлади діти можуть з чотирирічного віку, однак лише з вашого дозволу та у вашій присутності.

Щітка, мило та зубна паста мають бути «друзями» дитини з раннього дитинства.

Юні дослідники – це чудово, але ліпше, якщо діти вивчатимуть механізми та проводитимуть досліди разом з дорослими або під їх наглядом.

Ясно, чітко, зрозуміло пояснюйте дитині правила поведінки, а головне – дотримуйтесь їх самі.


12 правил для батьків, щоб адаптація дитини пройшла якомога легше і швидше.

Дитина іде до дитячого садочка. Напевно, немає батьків, які б не хотіли, щоб цей етап пройшов легко, спокійно, щоб малюк з задоволенням і без криків відразу ж пішов до дитсадка. Але так буває досить рідко. Частіше діти перших кілька днів чи тижнів плачуть, не хочуть відпускати маму. І в цьому немає нічого незвичного. Для дитини початок відвідування садочка — це стрес. І наше з вами завдання пом’якшити його настільки, щоб він пройшов непомітно і без неприємних наслідків.

1. Віддавати дитину в дитячий садочок краще в теплу пору року, коли діти більшість часу проводять на прогулянці.

Так дитині буде легше адаптуватися, оскільки ігри на свіжому повітрі, пісочниця — все дуже нагадує звичні умови її повсякденного життя.

2. За тиждень-два привчити дитину до режиму, який встановлено в садочку і ввести в раціон дитини блюда, які готують в садочку.

Таким чином на 2 стресових моменти стане менше. Дитина повинна звикнути прокидатися зранку (наприклад, о 7:00), спати вдень з 13:00, снідати і обідати приблизно в той же час, що і в садочку. Тоді їй буде легше звикати до умов садка.

3. Навички самообслуговування.

Навчіть малюка одягатися, роздягатися, їсти ложкою, відучіть від одноразових підгузків. Звичайно, якщо вам доводиться віддавати дитину в дитсадок в дуже ранньому віці, то ці навички можуть бути ще не сформовані на достатньому рівні. Головне, щоб дитина хотіла і пробувала самостійно одягатись чи їсти, а також вміла попросити про допомогу. Тоді вона комфортніше і впевненіше почуватиметься серед однолітків, серед яких знайдуться ті, що вміють робити це самостійно.

4. Сформувати позитивну установку на садочок. Це дуже важливий пункт!

Ніколи не лякайте дитину садочком. Такі фрази, як: “Заспокойся, бо відведу в садок”, “От підеш в садочок — побачиш!” здатні сформувати у дитини установку на те, що в садочку погано і його варто уникати всіма силами. Розповідайте дитині про садочок, гуляйте біля нього, спостерігайте за дітьми на майданчику в дитячому садку, коментуючи все, що побачили.

5. Не обманюйте дитину!

Говоріть так, як є. Не варто дуже розхвалювати садочок, щоб потім у дитини не було розчарування. “Так, ти прийдеш в групу, а там багато діток. Спочатку ти нікого не знатимеш, але вихователька допоможе подружитись і вам буде весело!”. “Так, тобі доведеться бути в садочку без мами, я теж буду сумувати за тобою, але ввечері я обов’язково за тобою прийду!” — ось так краще розмовляти з дитиною.

6. Навчіть дитину відпускати маму, гратися самій іграшками.

Звичайно, не у всіх є така можливість, але добре, якщо у дитини є регулярний досвід того, що мама відлучається на декілька годин, а малюк тим часом залишається з татом, бабусею, нянею… Діти, які ніколи не розлучалися з мамою, так само, як і ті, у яких був невдалий досвід такого розлучення, можуть довше адаптуватися до дитячого садочка.

7. Навички спілкування.

Покажіть дитині, як ділитися іграшками, як просити іграшку, як звертатися до дорослих. Ці навички пригодяться їй в групі дитсадка буквально з першого ж дня. Для підготовки дитини до дитсадка, відвідуйте групи раннього розвитку, хоча б для того, щоб дитина звикла до дитячого колективу, занять і необхідності слухати і чути дорослого.

8. Спілкуйтеся з вихователями з повагою і доброзичливо.

Дитина дуже уважно слідкує за вашими емоціями, реакціями, поведінкою. Таким чином, вона ставиться до інших людей так, як ви ставитесь до них, вона переймає ваше ставлення. Тому, прийшовши в дитячий садок вперше, дитина повинна відчути і зрозуміти, що вихователь — це “добра тьотя”, бо мама з нею привітна, спокійна і доброзичлива.

9. Обов’язково прощайтесь, не тікайте, залишаючи дитину.

Це стосується не тільки дитячого садка, але і будь-яких моментів розлучення. Дитині набагато легше зрозуміти, що мама іде і скоро повернеться, ніж збагнути, куди мама раптово поділася. В останньому випадку діти починають придумувати, що мама покинула їх і більше ніколи не повернеться. Тоді починаються сльози, переживання, істерики, небажання відпускати маму ні на секундочку.

10. Не порушуйте звички на перших порах, навіть погані (смоктання пальця, соски і т.п.)

Якщо ваш малюк смокче соску, палець чи має ще якусь звичку, не намагайтесь відучити від неї паралельно з вступом до садочка. Так ви додаєте ще один стрес вашій дитині. Зачекайте поки дитина адаптується до садочка, тоді займіться звичками. Або ще краще, відучіть від звички заздалегідь, ще до початку відвідування дитсадка.

11. Дитині більше уваги, тепла, ласки.

Малюку, який почав ходити в дитсадок, приділяйте більше уваги, тепла, ласки, більше обіймайте, демонструйте свою любов, більше часу проводьте разом. Таким чином ви компенсуєте ту нестачу мами протягом дня і ще раз переконуєте, що мама продовжує любити, а не покидає в садочку, бо більше не любить.

12. Якщо дитині важко розлучатися з мамою, нехай відводить до дитсадка тато, бабуся.

Хоча б на перших порах.

Пам’ятайте, ДИТИНА ВІДЧУВАЄ ВАШУ ТРИВОГУ!

Дитина, котра відчуває мамину тривогу чи страх, починає сама боятися і думати, що в садку з нею може трапитися щось неприємне. Для такої дитини період адаптації може не закінчуватися дуже довго — поки мама не заспокоїться і не відпустить свої переживання.


ПРАВИЛА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Не можна принижувати дітей

Приниження руйнують позитивну самооцінку. Малюк починає відчувати провину за те, що він живе на світі. У результаті може вирости глибоко нещасна людина.

Не треба погрожувати

Погрози змушують дитину боятися й ненавидіти дорослого, який їй погрожує. Від погроз дитина не перестане поводитися абияк, а якщо навіть і перестане, то лише в присутності дорослого, але потім обов'язково «відіграється».

Не слід вимагати обіцянку загрозами

Обіцянка, як і погроза, відноситься до майбутнього — коли ще вона здійсниться? А дитина живе сьогодні, в теперішньому часі. Насильне вимагання обіцянок розвине в ній почуття провини, або цинічність у словах та справах.

Нерозумно вимагати негайної покірності

Дитина не робот і не зомбі. Їй потрібен час, щоб зрозуміти й прийняти чи не прийняти вашу настанову. Попереджайте малюка, що час гри скоро закінчиться. Навіть у беззастережних обов'язках має лишатися ілюзія самостійності.

Не слід допікати опікуючись

Інакше дитина ніколи не відчує, що може зробити щось сама. А це знижує самооцінку й призводить до формування психологічних комплексів. Окрім цього, зайва опіка привчає дитину до думки, що можна не напружуватися — й так усе для тебе зроблять.

Не можна сліпо потурати дитині

Чим конкретніші «так» і «ні», тим простіше дитині зрозуміти, чого хоче від неї дорослий. Деякі правила малюк засвоюватиме швидко, інші ж потребуватимуть більше часу й терпіння.

Слід бути послідовним, аби досягнути розуміння

Дитина не в змозі зрозуміти дорослі «інколи», «можливо», «подекуди» , «лише на свята». Чи можна навчитися переходити дорогу, якби в понеділок, вівторок і четвер червоний колір означав «стоп», а в середу й суботу — «можна перейти»?


ЗАПОВІДІ БАТЬКІВСТВА:

1. Любіть свою дитину!

Радійте з її присутності, приймайте її такою, яка вона є, не ображайте, не принижуйте, не підривайте її упевненості в собі, не піддавайте несправедливому покаранню, не позбавляйте своєї довіри, дайте привід любити Вас.

2. Охороняйте свою дитину!

Захищайте від фізичний і душевних небезпек, навіть, коли треба - жертвуючи власними інтересами і ризикуючи власним життям.

3. Бутьте добрим прикладом для своєї дитини!

Прищепіть їй повагу до традиційних цінностей; самі живіть згідно із ними. Нехай у вашій сім'ї побутують чесність, скромність. Порушення батьками подружньої вірності, збагачення безчесними засобами - все це завтра позначиться на моральному обличчі вашого сина чи доньки.

4. Грайтесь зі своєю дитиною!

Приділяйте їй якомога більше часу, розмовляйте з нею, грайтися так, як їй подобається, її гру приймайте всерйоз.

5. Працюйте зі своєю дитиною!

Допомагайте їй, коли вона намагається приймати участь у роботі дома, в саду. Коли дитина підросте, привчайте її включатися в усі роботи по господарству.

6. Покажіть дитині можливості й межі людської свободи!

Дайте дитині можливість нагромадити власний досвід, навіть якщо це пов'язано з певним ризиком. Надмірно опікувана від будь якої небезпеки дитина нерідко стає соціальним інвалідом.

7. Привчайте дитину бути слухняною!

Батьки повинні стежити за поведінкою дитини і спрямовувати її таким чином, щоб її дії не задавали шкоди ні їй самій, а ні іншим. Дитину треба заохочувати до додержання встановлених правил.

8. Надавайте дитині можливість таких переживань, які матимуть цінність спогадів.

Дитина "живиться" як і дорослий, переживаннями, що дають їй змогу орієнтуватися в подіях, ознайомитися з жоттям інших людей і навколішнім світом. Нехай спогад про щасливе дитинство зігріває її все життя.

9. Дозволяйте дитині набувати життєвого досвіду. Хай навіть не безболісно, але самостійно!

10. Чекайте від дитини тільки таких міркувань та оцінок, на які вона здатна у своєму віці, виходячи з рівня свого розвитку і життєвого досвіду


Дорогою до садочку

(пам’ятка для батьків)

Вранці батьки поспішають на роботу, а діти — ні...

Для переважної більшості батьків довести дитину вранці до дитячого садка, навіть якщо він розташований поруч з будинком, є чималою проблемою. Що вже говорити про ті варіанти, коли дитячий садок розташований в іншому кінці міста, куди добиратися доводиться кількома видами транспорту?

Вранці малюки, які не виспалися, вередують, батьки починають нервувати, лаяти їх. У відповідь, діти ще більше хничуть, сльози котяться градом, а якщо ще й погода підкачала, тоді — тримайся! Кепський настрій на цілий день гарантовано! Як зробити дорогу до дитячого садка веселою й цікавою — і для дітей, і для дорослих?

Якщо ваша дитина ще зовсім маленька, ініціативу доведеться брати на себе. Повільно плететься ззаду вас — влаштуйте гру «Хто швидше добіжить до... того дерева, лавки, зупинки». Забігає далеко вперед — «Допоможи мені, синочку (донечко), обійти (калюжі (кучугури, ями тощо)». Повірте, спрацьовує. Крім того, у дитини формується почуття відповідальності за іншого, впевненості в тому, що вона вже підросла і може допомогти мамі, татові, бабусі обійти перешкоди або перемогти в забігу. У дитини кепський настрій — розкажіть казку або історію про подорожі гномиків, про те, як зайчик, хом'ячок, лисенятко ходили до школи через небезпечний ліс тощо. Фантазуйте! Якщо дитина доросліша, нехай продовжить розпочату вами історію. Це не лише розвеселить її, а й допоможе розвитку її уяви й мовлення. Повторюйте вивчені з дитиною віршики, співайте пісеньки або зіграйте в «Буріме»: нехай малюк скаже два слова, що закінчуються на співзвучний склад, а ви придумайте рядки, в яких ці слова римуються. Потім навпаки — ви загадуєте, а дитина «придумує». Наприклад, «бджілка» — «квітка». Один малюк 4-х років склав таке: «Пролетіла бджілка і зраділа квітка!» І нехай спочатку це буде не дуже образно і складно — зате весело!

Якщо вам доведеться тривалий час йти пішки, можна використовувати час, проведений в дорозі, з великою користю. Наприклад, помітити кілька кущів і звертати увагу дитини на ті зміни, які з ними відбуваються: навесні — розпускаються бруньки, потім з'являються листочки; влітку все цвіте; восени — листя жовтіє, сохне і опадає тощо. Потім вдома можна намалювати те, що ви бачите щодня, або вести щоденник спостережень. Дорогою можна закріпляти з дитиною набуті нею вдома або в садочку знання. Наприклад, якщо дитина недавно ознайомилася з геометричними формами, можна по черзі з нею називати круглі предмети, потім — квадратні. Щойно малюк почав розбиратися в кольоровій гамі — попросіть назвати його предмети певного кольору, але не поспішайте. Нехай малюк засвоїть спочатку один колір, наприклад, зелений, і називає предмети тільки цього кольору. За кілька днів — жовтий тощо. За нагоди можна пограти з дитиною у «Тварин». Ви називаєте якусь тварину, а дитина у відповідь називає тварину на ту букву на яку ваше слово закінчилося. Наприклад, «вовк — коза». А якщо дитина ще мала, можна просто пограти у «слова» за тими самі правилами, називаючи без обмежень всі предмети, явища і на казкових героїв. Якщо вам доводиться тривалий час стояти на зупинці в очікуванні транспорту, пограйте у «Фігури». Попросіть дитину показати, як стояв би на зупинці зайчик. Нехай стане у характерну для зайчика позу, потім трішки поскаче. Це не тільки пожвавить очікування допоможе дитині реалізувати потребу в рухах. Можна також придумувати разом з дітьми загадки. Наприклад «Руда, хитра... (не відгадав — продовжуйте далі) живе в ліс зайцями ганяється».

Ось так. Дерзайте! Можливо, і ви складете свої загадки, казки, історії та і тоді дорога до дитячого садка або тривала поїздка з малюком не здаватиметься вам втомливою та одноманітною.


ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

Безпека на льоду

Ще не встигли водойми міста покритись товстим льодом як на ньому почали облаштовуватися рибалки-любителі, здійснювати прогулянки дорослі та діти. На даний час у зв’язку з перепадами температури крига значно ослабла, що в сою чергу несе додаткову небезпеку і підвищує ймовірність виникнення нещасних випадків.

Аналіз загибелі людей під час зимового періоду на водоймах показав, що незважаючи на певні запобіжні заходи, мають місце грубі порушення правил поведінки на льоду що призводить до трагічних випадків.

Сумна статистика констатує, що з року в рік на льоду гинуть дорослі й діти.

До груп підвищеного ризику в першу чергу відносяться любителі-рибалки та діти. Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради застерігає мешканців міста на необхідність дотримуватись елементарних правил безпеки на льоду.

Для попередження нещасних випадків треба виконувати наступні рекомендації:

    Звертаємося до усіх громадян із проханням бути уважними та вкрай обережними перебуваючи на водоймах та поблизу них, а особливо до батьків: не відпускайте своїх дітей гратися на замерзлих водоймах.

    Забороняйте дітям бавитись на льоду без Вашого нагляду.

    Бережіть своє життя, не нехтуйте застереженнями!


    ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМУ СЕРЕД ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

    Шановні батьки!

    Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

    У попередженні дорожньо-транспортного травматизму важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованості на вулицях і дорогах. Щоб не допустити лиха на дорозі, вам необхідно:

      Телефон виклику міліції – «102».

      Сподіваємося, що ви прислухаєтесь до наших порад!


      ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

      Шановні батьки!

      Життя потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища.

      Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та дотримуватись наступних правил:

        Проявляйте витримку і навчайте дітей берегти своє життя та здоров'я!


        ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ПУСТОЩІВ ТА НЕОБЕРЕЖНОГО ПОВОДЖЕННЯ З ВОГНЕМ

        Щоб не допустити пожежі необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:

          Шановні батьки! Ставтеся негативно до дитячих ігор з вогнем! роз'яснюйте, що їхні пустощі з вогнем можуть спричинити пожежу, загибель у вогні майна, та людей!

          Шановні батьки! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам'ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.

          При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».

          ДІЇ ПІД ЧАС ВИНИКНЕННЯ ПОЖЕЖІ

          Щоб зберегти життя своє та ваших близьких, дотримуйтесь послідовності дій під час виникнення пожежі:

            Усі вище названі дії можливі лише в тому разі,якщо пожежа піддається знищенню в перші хвилини.У разі значного розповсюдження вогню слід негайно залишити приміщення,бо в сучасних квартирах дуже багато матеріалів з синтетичним покриттям, що виділляє дуже ядучу субстанцію.Вдихнувши дим з тліючого лінолему чи меблів з МДФ,є ризик знепритомніти і згоріти заживо!

            Шановні батьки! При виникненні пожежі не втрачайте здорового глузду, негайно орієнтуйтесь у ситуації та приймайте рішучі дії щодо запобігання тяжким наслідкам! При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».